Längtar efter sommarn...

lördag 19 februari 2011

Eller rättare sagt saknar jag

... efter sommar och värme. Vill bara njuta av det gröna och ljusa stunderna som sommaren ger! Mest av allt längtar jag till mitt andra hem, dvs. till skogen. Springa på snöfria "berg-i-dagen", i våta kärr ( fast som blivit halvtorra efter sommartorkan ) och gröna björkskogar där marken är täckt av vitsippor. Enligt en finsk dagstidning kommer sommaren/ våren att vara här i södra finland före den 25.3. Så i väntan på den dagen då !

Men på tal om he, så fick jag faktist idag en härlig IVANAhelsinki märkes filt i gåva ! Och rätt färg var den ju :) Använde den genast efter att ha kommit hem från resturangen och ätit en maffig tre rätts middag i Borgås Rosso. På menun var det tomatsoppa till förrätt och vegetorn till huvudrätt som innehöll bl.a. äggplanta, mozzarella och andra grönsaker. Och till sist men inte minst chockladkaka med klass och joggubbsås. Men bajs med efterrätten var 1) jag var s*tans MÄTT, men man måst ju äta efterrätt eftersom det faktist hör till , 2) dom hade lagt jordgubbsås på CHOCKLADKAKAN !!! KATASTROF !! Men det var bara att tugga och svälja. Va ska man annars ? Börja storlipa som en 3-åring då man inte får den där billiga made-in-china leksaken ? Har faktist gjort det en gång. Och det var den sista. Och då var jag faktist en liten fis.

Så var det slut på den vilodagen! Tack och godnatt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar