Längtar efter sommarn...

söndag 27 februari 2011

Livets sämre sida kommer fram

  • Då man har dåligt samvete över att man sover halva dagen och börjar själv dagen med att spy sig tom efter en vild natt utan vännen Måtta. Som pricken på i , noterar man att man inte ätit på 24 h timmar.
  • Då jag inser att Magnus har rätt, "Du kommer Tarja att svälta när du är så kräsen"
  • Då tränande blir lidande av att man har alltför mycket tid och inget slag av minuttidtabell
Men dessa saker har ju också sin ljusa sida. Att festa hårt handlar ju endast om att sällskapet varit bra och uppmuntrande till större alkoholintag. Och äta hinner man ju, att fasta lite nu och då skadar inte. Tvärtom, kanske Maris kaka försvinner från magkorvarna ? Samma sak med att vara kräsen. Mitt svar till Magnus var nämligen "Det är lugnt. Det finns alltid pizza och hamburgare " vilket bevisar att det är ingensomhelst panik.

Men samvetet mitt är ju nog dåligt pga. tränande. Men kanske man slipper ha invaben och  få rövmassage hos fysioterapeuten då man tar det lugnare med tränande?

Annors har jag nog levt en lugn "sportlovs"dag ( igår, blir det ju faktist ). Höjdpunkten var ivarjefall 17.43. Då kunde jag äntligen äta bacon , efter att jag bett Magnus skippa matlagningen och hålla sig till kex så att jag slapp känna lukten av mat och spy igen.

" Tarja pliiiis ! Förstår du int va klockan e ?? " Dags att fara och sova antar jag.

PuZZ & cram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar