Längtar efter sommarn...

söndag 6 mars 2011

Kaos och framgång i världen

Kaos förekommer i Libyen. Vissa ställen i Libyen är konkret sagt i krig. Stora stödpaket skickas från västerländerna för att hjälpa bl.a. de oslyldiga som lider på sidan om. Och värre kommer det att bli, då rebellerna möter Gaddafis folk. Det kan bli ett maffigt krig, då man vet vilka alla vapen världen uppfunnit för att förstöra mänskligheten.

Men farmgång har det också förekommit. Finlands representant Kaisa Mäkäräinen har vunnit VM guld i skidskytte med ett felfritt lopp. Hon är också den första från Finland som gör det! Otroligt ! Jag skulle aldrig ha hört om denna kvinna tidigare ifall jag inte hade råkat ut för "henne" i januari i Vierumäki. Jag var nämligen på träningsläger och skida i föreningdräkten, som består av svenska färger. Då var det ändå en liten flicka som hade trott att jag var Kaisa Mäkäräinen. Efteråt kom hennes pappa och sa det till mig och jag tog det som en komplimang även om jag inte visste vem det var frågan om. Men då den lilla tjejen förstod att hon hade trott fel började hon stor böla och skylla på sin pappa för att han hade berättat. Stackarn... :/  Nu kan du tjejen ändå vara glad, din idol bär på en guldklump ikväll !

Här är bruden ifråga. I vackra finska färger.
Vargspåret gällde också idag. Ett sätt att spendera en söndag i Sibbo. Valde utmaningen 50 km. En dum idée kanske, får se det imorgon om jag blir sjuk igen. Slut är man och flera kalorier fattigare. Jag lyckades också svälja ärtsoppa, t.o.m. äta en hel skål av det ! Men är nöjd, har aldrig skida mer än 25 km i dagen. Och speciellt inte klassiskt !

Men, he va he ! Imorgon ingen skola, just work !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar