Längtar efter sommarn...

söndag 20 mars 2011

Reflektioner och uppdateringar

Jag har alltid haft en tendens att få dåligt samvete. Enligt Sigmund Freud är samvete ett resultat av att jaget har haft en överjags dimension under tre års åldern. Överjaget fungerar enligt moralprincipen. Ifall man dock under uppfostran har t.ex. skämt bort barnet en hel del, kommer troligtvis detet att behärska enligt lustprincipen. Därför skall man försöka få en balans mellan alla jagets delar. Men mitt jag måst ju fara helt ostabilt. Eftersom jag fungerar ganska mycket med va jag har lust med, men samtidigt samtidigt kan mitt samvete påverka alltför mycket mitt liv och typ krascha ner världsalltet om det känns alltför jobbigt. Men faktist denna vecka har jag upplevt framgång ! Har haft två tillfällen denna vecka då jag vanligen sku ha dåligt samvete, men så har det ändå inte blivit. Jess, framgång nådd i det mentala ! Så nu i framtiden, kommer jag att fungera  mer enligt luster och ifall jag råkar vara vrålhungrig i den proppfulla bussen, kommer jag att börja skrika efter mat.

Annors har det varit en ganska lugn dag idag. Har återhämtat mig. Gick på eftermiddagen ut med min syster på skaren i det soliga vårvädret. Hon berätta till mig en kannibalhistoria med rumpor som föda.
Våra söta kusiner / guddöttar har också varit på besök idag. Och dom har blivit SÅ stora !! Ser framemot den dagen då jag får ta dem med till skogen och klättra i träd och plocka svampar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar