Längtar efter sommarn...

tisdag 8 mars 2011

40 dagars utmaning

Nu efter att ha proppat i sig en massa maffiga fastlagsbullar och fjärtsoppa så är det dags med den denna kristnas heliga tid, nämligen fastan. Åt själv igår en massa bajs, och blev inspirerad tyvärr först efteråt, då jag hade sett på Morsiamendietti på liv och läst Maris blogg, att jag faktist skulle göra en 40 dagars utmaning ! Jag ska inte fasta för då sku jag inte orka träna. Det handlar mer om förbud och begränsningar. Här är de :
  • Vätska: Ingen läsk, kakao, sockersaft ( dock "puristettu" saft går ). Alkhol, max. på 4 fester. Int annars. Och helst bli av med det inom en viss tid.
  • Ingen chocklad, chips eller godis.
  • Ingen veteklump, dvs. bulla bland annat.
  • Under 40 dagar högst en pizza, en hamburgare och en kebab
  • Mer frukt och sallad.
Ja, så var de det. Får se hur det går. Hoppeligen slipper jag mitt eviga sötsug :)

Men nu börjar det bli go natt så småningom...Har nog skola imorgon så behöver int stressa. Endast träning och kvällstur är imorgondagens schema :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar