Längtar efter sommarn...

tisdag 15 mars 2011

Varför gör man sånt man fan int kan ?

Och då menar jag mej själv. Jämför t.ex. den där 40 åriga mannen som nyligen blivit intresserad av att sjunga men han sjunger bara falskt. Varför förstår han inte att sluta ? För min del gäller int dock sjungande. Det är det enda som gått bra idag. Men löpningen. Aaarghh !! Det går int. Okej, har ju nog inte löpt vettigt på en tid. Men ändå. Av erfarenhet vet jag att det tar 5 veckor att komm i form. Men för min del har jag endera varit sjuk eller skadad var femte vecka. Och mitt tålamod tar slut. Vill bara komma i form.
Men i varje fall, hann åtminståne tänka på annat också än bara bajs. Såg en kille på springbanan som en gång i tiden mobbade min syster ( han var smått fötjust i henne enligt rykten ,"Kärlek börjar alltid med bråk" ). Då hällde jag vatten från min vattenflaska i hans nacke. Tänk att jag faktist nån varit så snäll ?! Inte killen alltså, utan syrran min. Som jag redan en gång idag sa till en gubbjäveln " jag kan vara trevlig, men också bitchig vid behov".

Men nu och sova så att man orkar med veckans första skoladag imorgon. 8.45-16.30 står det på scehma och kommer att handla om hur man som ledare ska få barnen att finna glädjen i att motionera. Can't wait !

P.S. Lyckades se en bra film från biblioteket idag. En ganska ny film som jag länge velat se. Tummien perhosten koti hette den. Rekommenderas.

Från Lahtis 2009. Ge mig snöfri skog <3 

2 kommentarer:

  1. Och sen känner vi Seppo, som sjunger... Ush!

    SvaraRadera
  2. Hahah !! SANT !! Undrar hur många lyssnar på hans cd:n...

    SvaraRadera